donderdag 24 september 2009

el dia de la primavera!

hey,
alles goed met jullie? zo fijn om te beginnen te horen dat iedereen terug begonnen is met de lessen, en dat ik nog steeds in de kleine vakantiesfeer blijf leven... Maar iedereen heeft wel supervakantie verhalen en is nu klaar om allemaal nieuwe vriendjes te maken, niet waar. Een zegje voor allen: als het aan mij lukt om in het spaans vrienden te maken, dan lukt het jullie zeker in jullie taal!! haha

ik herinner me dus niet meer zo goed wat ik allemaal gedaan heb,
momenteel is het het uur van de siesta dat ik aan het opofferen ben, om jullie nieuws te geven, ook al ben ik een wrakje! Mijn zus agustina is momenteel in Bariloche met de andere school en ze heeft het daar echt naar haar zin.. Maar dit geeft mij tijd om beter overeen te komen met mijn kleinere zus, Lisa, die in het begin wat verlegen was maar waar ik nu supergoed mee overeen kom. Ze is superfier een andere grote zus te hebben. Dinsdag moet ik ook in de namiddag naar school, en dan stapt zij met mij mee ipv met haar vriendinnen hah echt superlief! En ze vraagt mij ook om allemaal dingen te vertalen uit het engels enzo, nee echt super!
Ook met mijn mama hier, voel ik echt dat de relatie beter en beter wordt!
Vorige week en deze week spelen we bijna elke avond chinchon, een kaartspel, de tijd vliegt echt voorbij hah. Dan komt Macarena, en een vriend van mijn mama, dan zitten we met vier met de sigaretten, mate of koffie en chocolade uren te spelen, echt super!

Ik was heel blij toen de anderen terugkwamen van bariloche, ze hadden super dingen meegemaakt, echt een zotte reis geloof ik, gewoon decadent! Agustina is nu dus weg met de technische school, vijf meisjes en 30 jongens, dus dat zal ook wat geven!
Enja, nu dat zij weg is, ben ik verkoopster in haar winkel, jawel manoe verkoopster in het spaans!!!! Je zou moeten zien wat het geeft haha! Al een geluk heb ik nog geen cadeauverpakkingen moeten maken!!

Voor de rest niets heel speciaals denkik, het feestgedoe blijft voortgaan, en ik ben het nog lang niet beu!! Deze maandag begon hier de lente en dan hadden we vrijaf,
allen gaan dan picknicken in een naburig dorp, Bigand, waar Line, een andere meisje van belgie woont, en ik heb haar daar dan ook gezien, het was echt een super dag!
Mooi weer en allen samen, echt super grappig, allemaal zo zat als iets, buiten ik uiteraard.. heh
op het einde van de dag verkiezen ze een koning en een koningin van de lente, wat ook wel een grappige bedoeling was, ze wouden mij gaan inschrijven, maar al een geluk heb ik ze kunnen tegenhouden heh!!

Morgen heb ik mijn eerste optreden in Bombal, een ander dorpje. Ik ga daar brasilero dansen (stijl van Brazilie voor degenen die hem niet hebben!) in een kort braziliaans rokje hehe, en met de extra kilootjes die er al bij zijn gekomen is dat natuurlijk niet het leukste heh!

Zondag vertrek ik naar Iguazu met WEP voor een week. Heb veel zin om te gaan want iederen zegt me dat het echt supermooi is! Maar agustina komt zondagavond terug dus dat wil zeggen dat ik ze net niet ga zien..

Voor de rest niets belangrijks, buiten het hele spijtige nieuws van elise uiteraard..
Ik vond het heel spijtig hier te zijn en niet naar haar begrafenis te kunnen zijn gegaan,
maar dat zijn dingen die deel uitmaken van deze ervaring. Heb in ieder geval heel veel aan haar en iedereen gedacht en wens iedereen veel sterkte.

Dikke kus aan allen en heel veel liefs

1 opmerking:

  1. Nice, sis! Good luck pour ton 'optreden'!
    A ce soir au tel! J'espère etre rentrée du boulot à temps! xx

    BeantwoordenVerwijderen