zaterdag 3 oktober 2009

Iguazuuu

Net terug van iguazu van deze morgend, wil ik jullie snel een verslagje sturen.... supertoffe mailtjes en berichtjes heb ik gekregen deze week, echt bedankt allemaal dat jullie het al 2 maand volhouden!!!
Donderdagavond voor mijn vertrek was ik aan het eten met mijn klas en plots zei een vriendin: Vamos a casilda??? Casilda is een halfstad dichtbij Chabas.. En ietsje later zat ik dus in de auto met Cristian, een vriend van haar, en 3 vriendinnen.. Daar gingen we naar een soort TD van studenten in een schrale discotheek maar echt super grappig!!
Ik ben gaan slapen om half 7 en om half 8 zat ik op school.. Je kan je dus wel al inbeelden hoe mijn ogen toevielen op school VERSCHRIKKELIJK, ik moest om de vijf minuten naar toilet gaan om water in mijn gezicht te gooien om mij wakker te houden, zo hard had ik het nog nooit gehad!!! Maar had wel een supernacht gehad!!
Vrijdag was het dan zover, veel geslapen in de namiddag voor mijn optreden in Bombal..
Het optreden zelf was echt tof!! Maar ik werd echt suuuuuperlelijk gesminkt, er staan fotos op facebook, je moet maar eens zien, wel grappig voor mij natuurlijk omdat ik daar toch niemand kende! Wel complimentjes gekregen en het maakte me blij omdat ik uiteraard graag optreed he!
We waren tegen twaalf uur snachts terug, perfect om eerst nog wat te kaarten en daarna uit te gaan! Daarna ben ik gaan rondrijden met twee vrienden tot heel ver in de velden tot het dag werd want eentje ging meteen werken heh twas heel plezant!
Zaterdag ging ik naar de verjaardag van een vriend, dan nodigen ze hier vrienden uit in hun huis en maken pizza en allemaal lekkernijen! Savonds gingen we uit en plots deed de auto van macarena heel raar en bleek dat een van haar banden plat was... We moesten dus wandelen heh.

zondag ben ik vertrokken naar iguazu, het was 24 uur reizen met de bus!!!! echt wel genoeg!
We waren met hollanders duitsers, meisje van finland, amerika en australie, jongen van nieuwzeeland, we waren ongeveer 30 maar het waren heel hard klikjes van alle landen en dan de restjes die altijd engels praatten, iedereen praatte en hun taal behalve de belgen uiteraard omdat er een meisje van wallonie bij zat en dus praatten we in het spaans en vonden de coordinators ons de tofste en JAWEL allemaal zeiden dat ik het beste sprak van heel de groep, je moet maar raden hoe fier ik was hahah. maar echt er waren sommigen die een ramp waren, het meisje van australie kon NIETS NIETS zeggen en verstond echt amper!!!!!!

Maandagochtend zijn we naar de ruines van san ignacio gaan kijken, er bleef echt niets over, het was niet echt de moeite waard, daarna zijn we naar de mijnen van wanda gaan kijken dat was wel mooi.. Ons hotel was in Brazilie omdat iguazu aan de grens tussen argentinie en brazilie is en ik heb dus al geslapen in Brazilie!! Vet of niet? hehe. Toen we aankwamen waren we heel blij na de lange reis, ik sliep met Margaux en Line, twee supeeertoffe meisjes van Belgie, ik ken ze echt precies al heel mijn leven, het is gek hoe goed we overeenkomen. Line is van Gent en Margaux van Brugge.
Dinsdag zijn we naar de watervallen aan de kant van argentinie gaan zien. Toen ik aankwam en het zag werd ik er helemaal stil van het is gewoon fantastisch, je kan het niet geloven hoeveel water er in een second valt en vanwaar het water blijft komen, ik kon er echt uren naar kijken!
Heel de dag hebben we daar dus in dat nationaal park rondgestapt om de verschillende plaatsen te zien.. SUPERSUPERSUPER mooi, het is de reis echt dubbel en dik waard!
Woensdag zijn we in het nationaal park van Brazilie die kant gaan bekijken, het verschil is dat je daar meer een algemeen zicht van de watervallen hebt, in argentinie zie je het van dichterbij. Het was dus nog mooier in brazilie, ik kon het gewoon niet geloven..
We hebben daarna daar een safari gedaan waar we met een jeep door dat park reden, dat precies in het midden van de jungle was, en een ander deel van de safari is dat we met een boot gingen tot op 5 meter van de watervallen, je werd er heeeeeeelemaal nat van maar dat was het echt wel waard om er zo dicht bij te zijn, Echt emoties, langs een kant kick omdat het je wel schrik geeft om er zo dichtbij bij te gaan en dan de verwondering dat het zo mooi is!!!
Daarna zijn we naar het drielandenpunt geweest, waar Argentinie Brazilie en Paraguay elkaar op een punt kruisen, was ook wel fijn om dat even te beseffen.
Donderdag zijn we met de groep naar de stad Foz de iguazu geweest waar ons hotel was. Het was wel een normale stad maar niets heel mooi, maar wel een fijne dag, ook al was de meerderheid van de groep echt toeristisch!!! Ze gingen elke winkel binnen en kochten allemaal prullen voor zoveel geld, nu weet ik waarom dat dat zo goed werkt die winkeltjes, het zal niet in de aard van de belgen zijn om zoveel te kopen...
Vrijdag na het ontbijt vertrokken we al terug, het was dus veel reizen maar het was het wel waard.. En na 24 uur reizen was ik terug thuis om half 8, mijn familie is speciaal opgestaan toen ik toekwam en daarna zijn we allemaal terug samen gaan slapen omdat ik in die bus bijna niets had geslapen.

Ik wou een kort verslagje geven maar het is iets langer geworden, sorry als het voor jullie ¨beetje saai is, maar sommige willen veel details en anderen niet.
Bedankt voor het contacthouden in iedere geval, ik loop wat achter met het persoonlijk anntwoorden van jullie mails, maar antwoord komt, ik beloof het...
ik denk ontzetten d veel aan jullie en gEEF JUllie allemaal dikke kussen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten