zaterdag 19 december 2009

vacaciones

goedendag vrienden, vriendinnen, zussen, neven, nichten, kennissen, lelijken, dikken, ...
aan allen die mijn blog volgen, proficiat
aan allen die mijn blog niet volgen...... OOK PROFICIAT

jawel jawel hier is manoe met nog wat nieuwtjes...
F.C. Chabas verloor de voetbalfinale maar het was me nogal een voetbalpartij. 3-3 geeindigd maar super mooie match. uiteraard diepe tristesse in het dorp..

eind november was het tijd voor jawel zomervakantie!!!!!! Het is hier wel niet zo zomers , heel veel aan het regenen, er zijn dagen dat het wel mooi weer is, waar ik dan al aant ontploffen ben van de warmte, en voor hen hier zijn dat dan normale dagen! Ik hoor net dat ik op mijn belgische gsm een bericht heb ontvangen, even nakijken wie dat zou zijnñ.. en jawel mijn zussie lauranne die mij een bericht stuurt in bijna perfect spaans!!! jtadore soeurette!!!

Het was ook de grote tijd van de proclamatie, eerst op school, waar ze allemaal keurig in uniform nartoe gaan, zo lijken ze allemaal brave seuten, maar valt niet te vergelijken met hoe ze alle dagen naar school gaan.
vorige zaterdag was het groot feest, tipe prom van in amerika, alle meisjes gingen naar de kapster en schminkster, op voorhand werden er fotos getrokken bij een fotografe om op het feest te projecteren, we maakten ook allemaal samen een filmpje, type chrysostomos in belgie, met reclames en een imitatie van talento argentinie of talent van vlaanderen voor de dommen onder ons haha, en ik moest hiphop dansen hah.

Op het grote feest, komen ze een voor een binnen met het lied dat jij kiest en met wie dat jij kiest, alle families en vrienden zitten binnen te wachten dat je binnekomt en er kijken zo 700 man naar jou hoe je kan stappen met je hakken en of je goed gekleed bent haha...
De meesten gaan naar binnen met hun familie of zussen of beste vriend, vriendin, en ik was dus met agustina, en ons lied was calle ocho van pitbull, one two three four, uno dos tres i know you want meeeee you know i want yaa haha, we werden allebei rood van schaamte toen we voor al die personen binnen moesten,
daarna gaan we allemaal samen aan een tafel zitten voor iedereen zodat iedereen naar ons kijkt haha en ist eten en drinken a volonte, maar natuurlijk wel degelijk eten hehe. ...... en degelijke drank haha

heb blijkbaar ontvangst want ik krijg ander bericht van belgie aan, jawel alexia db, ook proficiat aan jou lieve schat, hier ook nog alles dik in orde!!

Ondertussen werden dus de fotos geprojecteerd en de mooiste had je op voorhand moeten uitkiezen, want die werd voor elks van ons int groot uitgeprint en opgehangen aan de muur in de feestzaal, die van mij was uiteraard met de vlag van argentinie!! hah

Na het eten begon de zogenaamde brindis, het klinken van allemaal samen en dan gingen de deuren open voor meer vrienden die niet eten maar alleen naar het feest komen daarna , wanneer er wordt gedanst... Toen de brindis begon, lieten ze ons filmpje zien en toen ik zag dat ik danste wou ik doodgaan van schaamte, omdat ze hier hiphop echt niet zo goed kennen, al een geluk had ik toch wel genoeg binnen om het niet volledig te realiseren..
Voor de brindis werd er trouwens ook de wals gedanst met de papas, maar ook aan mij werd er gedacht en bleef dus niet het zwarte schaap zonder ouders haha.

Echt een supersuper feest, zouden ze in belgie ook moeten doen wanneer het proclamatie is.

Voor de rest ga ik in januari naar brazilie met mijn papa en mijn twee zussen op vakantie, en voor de rest valt er hier wel elke dag iets te beleven, er wordt veel uitgegaan en overdag gaan ze allemaal naar het openbaar zwembad dat een parkje heeft en daar gaat alle jeugd naartoe heel de namiddag!

Jongens, het is dus nog altijd dik in orde met mij, line een ander belgisch meisje gaat binnekort al terug omdat ze maar voor 6 maand bleef, en ik kan me niet inbeelden dat ik me nu al zou moeten gaan, je begint net echte vriendschappen te scheppen en het lijkt dan dat je amper in argentinie bent geweest.. dus ben zeer blij dat ik voor een jaar heb gekozen,
niet dat ik jullie niet mis, moet zeggen dat ik de laatste tijd heel veel aan jullie denk, omdat er een meisje van het dorp net terug is van een jaar in hongarije en ze heeft het heel moeilijk om zich terug aan te passen, maar het doet me enorm veel denken aan mijn laatste momenten hier, en aan de eerste momenten terug met jullie...
IK BEN JULLIE DUS NOG NIET VERGETEN!!!!!!!

AAN IEDEREEN: EEN SUPER ZALIG KERSTFEEST EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!
Zal jullie een beetje warmte opsturen, hoewel sneeuw ook wel fijn kan zijn en hoop trouwens dat iedereen braaf is geweest voor de sint!
AAN ALLE STUDENTEN: Weet dat het moeilijk is te weten dat ik zit te zweten naast een zwembad met een fris pintje en dat ik vakantie heb, maaaaaaaaaaaaaaaaaaar opgeven mag je niet doen, ook al zie je het niet meer zitten, probeer toch het beste van jezelf te geven, en je weet maar nooit, wonders bestaan echt wel!¡!!!! gewoon GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Dikke zoenen, hou van jullie allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten