dinsdag 4 mei 2010

jaaaa ik leef nog hoor!


Heeey allemaal,


jaaa het is een schaamte dat het al zo lang geleden is en ik zeg jullie dan ook eerlijk gezegd dat dit wrs mijn laatste blogbericht is, tenzij ik ineens heel veel zin heb om te schrijven!

maar hier ng alles goed in orde!!!


Ondrtussen is de zomer alweer gedaan, en ben ik opnieuw mijn laatste jaar in het secundair begonnen, jawel 3e keer, maar mijn klas dit jaar is echt super! ik lach me echt een deuk elke dag! hihi... Het schooljaar begon in maart maar er was veel staking van de kant van de leerkrachten dus vele dagen vrijaf... daarna was ik 4 dagen naar mendoza gegaan (zie verder ;)) en dus het was nogal moeilijk om het schoolritme opnieuw gewoon te worden (laat ons zeggen, het vroeg opstaan)... Maar ondertss ben ik al een topargentijnse schoolganger, die echt veeeeel meer naar school gaat dan vorig jaar (hiermee wil ik zeggen van augustus tot november) en die daarenboven nog eens sport is beginnen doen!!


Jawel ze hebben me hier gevraagd om hiphoplessen te beginnen geven en dus geef ik 4u per week les, aan 4 verschillende groepen, meisjes van 9-11 jr, 2 groepen van meisjes van 14 jr, en jwel op zaterdg een uurtje aan jongens van 7-13 jr!!

De eerste les was het wel ontzettend moeilijk om de goede woorden uit te kiezen maar dat heb ik nu wel volledig door en het is dus super fijn!!!

Daaaaaaarenboven ben ik ook begonnen naar volleybal te gaan (jawel ellen, dat is een ode aan u) en dat vind ik ook super fijn!!!


Hierbuiten is er een jongen van oostenrijk aangekomen in chabas, maar heeft het geen maand volgehouden en is nu dus al terug fijn in oostenrijk beland, wel spijtig want was een heleeee toffe uitwisselingsstudentmaat!


Ik ben dus naar mendoza geweest, dat was echt een superprachtige reis, mendoza is een provincie dat aan het andesgebergte ligt!!! het is super bekend voor zijn lekkere wijnen, je moet maar eens kijken als je een argentijnse wijn opendoet of er niet mendoza op de etiket staat heh, en we hebben echt vanalles gedaan, rafting, trekking in het andesgebergte, ... we hebben ook te paard een toer gedaan in het andesgebergte, da was gewoon echt supermooi!!!


Binnen een paar weken heb ik een andere reis gepland naar het noordoosten, waar het volk veel armer is maar alle argentijnen zeggen dat het echt een supermooi deel van het land is... zullen we zien!


Dit weekend is het groot feest in Chabas... het noemt FESPAL!!! heel het jaar door praten ze over de fespal, het is een feest in het dorp dat ze elk jaar doen, en er komt volk vanuit heel het land naar dat feest en voor een weekend is het dorp dus een miljoenenstad! Heel het dorp helpt mee en das dus wel een toffe sfeer, hoewel ze me allemaal zeggen dat ik er niet te veel van moet verwachten hih!


Ten laatste zullen jullie wel al weten dat ik een maandje langer in argentinie blijf!!

20 Juli heb ik mijn vlucht in buenos aires, en 21 juli 22u kom ik aan in zaventem en ben ik terug in het belgenlandje.... Het is al bijna gedaan, maar voor mij zou het gerust nog iets langer mogen duren!!!


dikke zoenen...

hoop dat met jullie alles goed gaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten